söndag 3 november 2013

Digitala skollyftet


Förra veckan drog det digitala Skollyftet igång med dunder och brak. En öppen kurs för alla pedagoger som vill delta. Kursen håller på i tio veckor med paus över jul. Den vilar på tre ben, digital kompetens, "sharing is caring" och skolutveckling. Vad du vill dela med dig av är upp till dig men du har chansen att få ta del av en stor samlad härlig kunskap och nytänkande från pedagoger runt om i landet. Du kan följa Skollyftet genom olika sociala medier såsom twitter, facebook, hemsidor och bloggar. Se intervjuer och föreläsningar via bambuser mm. 

Eftersom jag hela tiden är på jakt efter nya utmaningar så vill jag självklart delta i detta skollyft.Det finns så oerhört mycket vi kan lära av varandra. 

Den här bloggen har jag skapat just för att kunna reflektera kring min egen undervisning samt att kunna använda mig av i det Digitala skollyftet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar